viernes, 27 de febrero de 2009

Aurre-hausnarketa

iz. 1. Eraginkorra denaren nolakotasuna.
2. EKON. Proiektu baten errentagarritasuna, kostu/irabazi ratioen bidez adierazten dena.
3. ZUZ. Indarrean dagoen lege positiboak arautzen duen arloari egokiro erantzuteko gaitasuna, sarri erabileran eta hiritarren onarpenaz neurtzen dena.

Nire ustez eraginkortasuna definitzeko hiru esanahiak dira egokiak. Osagarriak direla esan daiteke, horregatik hiruren arteko nahasketak osatzen du definizio onena.
Lehenengoa zuzena izan arren oso eskasa da, muinarik gabekoa, izan ere nolakotasuna baino ez du adierazten. Bigarrena, aldiz, osatuagoa da eta publizitate munduan gehienetan eraginkortasuntzat ulertzen ddenari egiten dio erreferentzia, kostu-irabaziei hain zuzen ere. Dena dela ez da guztiz zuzena izan ere badaude errentagarritasuna bilatzen ez duten kanpainak, hala nola instituzionalak zeinen helburua balioak bultzatzea edo idei konkretuen inguruako kontzienziazioa lortzea den.
Hirugarren esanahia nire ustez publizitate eraginkortasunetik gehien aldentzen dena da arlo legalari baino ez diolako erreferentzia egiten.

Publizitate kanpaina bat eraginkorra da aurretik finkatutako helburuak betetzen dituenean. Hauen artean ohikoenak izaten dira merkatuan irudi ona lortzea, salmentak igotzea, marka/produktu berria ezagutaraztea, xede taldea handitzea... Hauek guztiak finkatzeko eta horien nola lortu jakiteko oso garrantzitsua da aldez aurretik merkatua eta iragarlea ezagutzea horretarako merkatu ikerketa bat eginez.

Hau guztia kontuan hartuz nire ustez oso eraginkorra izan zen BMW-K "¿Te gusta conducir?" sloganaren pean egindako kanpaina. Iragarleak honekin nolabaiteko aldaketa lortu nahi zuen. Ordura arte kotxeak iragartzeko euren ezaugarrietan oinarritzen ziren: prezioa, potentzia... baina BMW sentimenduen mailara pasatu zen gidatzeak sorrarazten duen askatasuna eta sentsazioa adieraziz. horrela kotzxeak iragartzeko modu berria hasi zen eta hartzailearengan inpaktua sortu zuen. Gainera markari nabarmentasuna eman zion helburuak betez.

No hay comentarios:

Publicar un comentario